Известие

Collapse
No announcement yet.

Въпрос за маслото на двигателя

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • #76
    Първоначално публикувано от dimo Покажи съобщение
    5w30 се използва дебееело да подчертая до +40 градуса по целзий на сянка.Въпрос към отворковците къде в България тази година е имало такива стойности...
    Твойта кола ако седи по сянките, хората си ги карат по слънцето!!!
    А там е доста напечено!

    ---------- Post added at 23:31 ---------- Previous post was at 23:29 ----------

    Първоначално публикувано от dimo Покажи съобщение
    5w30 се използва дебееело да подчертая до +40 градуса по целзий на сянка.Въпрос към отворковците къде в България тази година е имало такива стойности...

    ---------- Post added at 23:29 ---------- Previous post was at 23:24 ----------



    оу шшшш младеж вземи се информирай малко
    Информирай се ти!!!
    sigpic
    Защо ти е манекенка, след като си имаш АЛФА 156
    156 JTD-110-EX, /147 JTD.EX, /156 JTD 115 EX
    147 JTDm 140-Малката манекенка
    GT- JTDm 150

    Comment


    • #77
      Първоначално публикувано от dimo Покажи съобщение
      5w30 се използва дебееело да подчертая до +40 градуса по целзий на сянка.Въпрос към отворковците къде в България тази година е имало такива стойности...

      ---------- Post added at 23:29 ---------- Previous post was at 23:24 ----------



      оу шшшш младеж вземи се информирай малко
      Освен, че си неграмотен, си и нагъл - има интернет, поинтересувай се дали няма температури около 40 градуса тази година - или 37-38-39 е много далеч от 40? Сега ми е интересно да покажеш и къде пише, че масло с индекс 30 е за до 40 градуса?
      Alfa Romeo 159 1.9 JTDm Ti - "новата" - 150 млади кончета и едно дърто магаре зад волана
      ex Alfa Romeo 156 1.9 JTD - червен трактор - 105 одъртели коня и 1 кьопаво магаре зад волана

      Comment


      • #78
        Фиг. 1 Температурните диапазони на работоспособност на често употребяваните зимни, летни и всесезонни масла.
        Attached Files
        Alfa Romeo EX 155 1.8SS,147jtd,156TS,156jtd,
        159 1.9 няколко. 2.4 няколко, Auto, ръчка - всичко
        NEW 159 2.0 JTDm Black TI

        Comment


        • #79
          Температурата близо до асфалта не е същата като от прогнозата за времето.
          Сами може да си направите сметка при 35 градуса от прогнозата колко ще е на асфалта и колко ще е на въздуха близо до асфалта , с който се охлаждат радиаторите !
          ...

          Comment


          • #80
            Първоначално публикувано от vovata Покажи съобщение
            Фиг. 1 Температурните диапазони на работоспособност на често употребяваните зимни, летни и всесезонни масла.
            Това е много условно, и е за подходящи вискозитети за даден климат/страна. Не означава, че на 40°С външна моторът ще блокира с 5W40, нито означава, че в топъл климат може да нахакаш на всяка нова кола 20W50. Според таблицата при външна 20-30°С на TS може да му налееш 5W30 - ще я втаса Зависи от колата, двг, състоянието, експлоатацията и т.н. и т.н.
            По мое мнение всичко, което бяга от заводския вискозитет преди W-то с повече от 5 и след W с повече от 10 е грешка. Т.е. от 10W40 може да мръднеш на 15W50 или от 0W30 на 5W40 и т.н. С по-редки масла от предписаните пък изобщо нямам практика, който иска да си чупи главата с експерименти. Има коли които ги дават в Аутодата с на практика всички вискозитети там може да си избираш на воля и желателно пак от по-гъстите, ако колата е на годинки и/или не се кара в Сибир.
            Last edited by code; d.m.y г., 16:18.
            sigpic
            156 Facelift 1.9JTD16V 159 1.9JTDm16V 166 2.0TS(eх) Fiat Fiorino 1.3JTD
            "Странно нещо е животът - днес караш с 200, утре те возят с 20"

            Comment


            • #81
              За мен всички тия таблици, индекси и температури са ташак. Ако бяха сериозни, производителите на автомобили щяха да монтират манометър на маслото на всяка кола и щяха да дадат диапазон от стойности на налягането. Ако си в диапазона добре, ако не си - сменяш маслото, правиш ремонт. Така като купих колата един "майстор" ми беше налял 15w40 защото била на 170 000. Това на JTD-то. Иначе само си правим вятър на устата.
              Alfa Romeo 159 1.9 JTDm Ti - "новата" - 150 млади кончета и едно дърто магаре зад волана
              ex Alfa Romeo 156 1.9 JTD - червен трактор - 105 одъртели коня и 1 кьопаво магаре зад волана

              Comment


              • #82
                Бе старата жигула въреше с м10д и не се оплакваше и зиме и лете и кога даже ламбата светваше по завоите.Това наште бамбини са много глезава работа - а си пръднал а заминал дебитомера.Карам си я със селенията и си свиркам...докат ма отсвири.
                По-достойно е да си останеш с убежденията,отколкото
                конюнктурно на стари години да "прогледнеш".
                Alfa Romeo 156 1.8ts 1997 - ex.
                Alfa Romeo 156 1.8ts 2001

                Comment


                • #83
                  Първоначално публикувано от dimitar_vd62 Покажи съобщение
                  Бе старата жигула въреше с м10д и не се оплакваше и зиме и лете и кога даже ламбата светваше по завоите.Това наште бамбини са много глезава работа - а си пръднал а заминал дебитомера.Карам си я със селенията и си свиркам...докат ма отсвири.
                  Старата жигула правеше ли 7000 об/мин? Вървеше ли с 200+? Няма как да ги сравняваме.
                  Alfa Romeo 159 1.9 JTDm Ti - "новата" - 150 млади кончета и едно дърто магаре зад волана
                  ex Alfa Romeo 156 1.9 JTD - червен трактор - 105 одъртели коня и 1 кьопаво магаре зад волана

                  Comment


                  • #84
                    Ба ли я...след упдейта въреше с 160+, ма можех да ходя на Паша дере без да се притеснявам за картера.
                    По-достойно е да си останеш с убежденията,отколкото
                    конюнктурно на стари години да "прогледнеш".
                    Alfa Romeo 156 1.8ts 1997 - ex.
                    Alfa Romeo 156 1.8ts 2001

                    Comment


                    • #85
                      Първоначално публикувано от rossenvn Покажи съобщение
                      Старата жигула правеше ли 7000 об/мин? Вървеше ли с 200+? Няма как да ги сравняваме.
                      Моята Лада правеше 8000 оборота и вървеше с 170+
                      Fiat Punto 1.4GT 1996
                      Hyundai Tucson 2.0 2007
                      Renault Clio 1.5 2019

                      Comment


                      • #86
                        1500S ...175 а точно навлизаше в жълтото оборотомера...гаранция щеше да направи 190+ ...но положението стана много страшно вътре...и ме хвана страх да я изпъна до края....
                        Alfa Romeo 147 1.9 JTD 8v

                        Comment


                        • #87
                          аз си взех от карфура много хубаво масло за 38 лева мисла ,че беше. с него сега колата не вдига повече от 90 градуса и работи много тихо.
                          Attached Files
                          JTD 105+

                          Comment


                          • #88
                            Първоначално публикувано от tur4in Покажи съобщение
                            аз си взех от карфура много хубаво масло за 38 лева мисла ,че беше. с него сега колата не вдига повече от 90 градуса и работи много тихо.
                            Синтетика за 7,60 - това ще е е страшно масло Нали се сещаш, че и маслата като всички стоки имат срок на годност В Кауфланд продаваха и Валволин за без пари и беше само 7 годишен. А в тия Карфур-пакетажи сигурно удря десетака. Струва колкото Приста М16Д в 1л разфасовка - добра сделка
                            sigpic
                            156 Facelift 1.9JTD16V 159 1.9JTDm16V 166 2.0TS(eх) Fiat Fiorino 1.3JTD
                            "Странно нещо е животът - днес караш с 200, утре те возят с 20"

                            Comment


                            • #89
                              Понеже имам сервиз и магазинче за авточасти,съм си правил какви ли не експерименти с масла и свещи.Най-добре се усеща ефекта от даден вискозитет на маслото,на кола с хидравлично повдигачи.Повечето японски коли са по-капризни към тоя аспект от качеството на маслото,та лятото при по-зверски жеги,при палене и при дълга работа на място,с 5в30 тракат повдигачи,та е чудо.При същите условия с по-висок втори индекс,мотора е като гумен.От друга страна,зимата при -25,при СВАЛЕН капак на клапаните,с масло 15в50 и първо палене сутрин,маслото се качва при вала доста по-късно от паленето на мотора,т.е. разпр.вал върти поне 3 сек на "сухо".
                              alfa 159 1,8 mpi/lpg

                              Comment


                              • #90
                                Първоначално публикувано от МИТАКА1654 Покажи съобщение
                                първо палене сутрин,маслото се качва при вала доста по-късно от паленето на мотора,т.е. разпр.вал върти поне 3 сек на "сухо".
                                Като каза че маслото се качва бавно и се присетих че повечето масови и евтинджос маслени филтри или нямат, или така наречения им inlet check valve, който възпрепятства маслото след като се изгаси двгто да изтече от магистралите през филтъра обратно в картера, е обикновенно просто някаква гумичка кльопната на изхода......
                                А като казах "маслени филтри" и си мисля че на тях не се отдава чак толкова голямо значение като се окоти някоя кочина, а все си мисля че те имат доста голяма "вина" за всичко това.......байпасните клапани на повечето евтини боклуци редовно остават отворени и с това причиняват доста вреди......
                                Много хора който найстина ценят труда който са вложили в двегателя си, освен че не жалят пари за качествено масло, не жалат и за качествен маслен филтър......и освен това го сменят веднъж между смените на маслото.......
                                "Anybody that tells me a good car is one that is light with low power to weight ratio is an amateur" - Kazutoshi Mizuno-designer of Nissan GTR
                                F=M x A - Исак Нютон - amateur.....

                                Comment

                                Working...
                                X